zondag 29 augustus 2010

Penny's dolls

In my last item someone asked me to make some close-up pictures of the paper-maché dolls (1:24th scale) by Penny Thomson.
Here is a better view on the brown building that I was makeing.

Well it took me some time to make "decent" pictures of them.......since they are very tiny.
I even got a nice picture of the cat she made for me.
Penny is a true artist if you ask me.
Enjoy.

"little captain"
"pretty little face"


"the tiny cat"

"two figures from my Dicken's scene"




4 opmerkingen:

  1. Wauw, die popjes zijn echt schitterend mooi!!! Ongelofelijk knap..zoveel detail in zo'n klein koppie!!

    Groetjes, Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeffry
    Wat zijn ze mooi gemaakt zeg,wat voor materiaal gebruik zij om ze te maken?Leuke foto,s hoor.
    groetjes adrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Margriet: Ja wij zijn helemaal weg van haar popjes, zowel de 1:24 als de 1:12 versie!
    Ze weet er echt een persoonlijkheid van te maken.

    Adrie: Geloof het of niet maar ze maakt ze van papier-maché!! Na drogen schuurt ze ze mooi glad en kleed ze aan met vloeipapier en soms met echte stof maar meestal is het geheel papier.

    Het meisje met de krulletjes kocht ik op de workshop er nog extra bij.....kon dat koppie niet weerstaan.

    Trouwens ik heb een leuk nieuwtje! Want volgend jaar Maart komt Penny naar Arnhem.
    Ben benieuwd wat jullie van haar werk vinden zodra jullie het in het echt hebben kunnen bewonderen daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Jeffry wat prachtig gemaakt, niet te geloven dat die popjes van papier maché zijn!
    Dat lijkt me wel heel byzonder om mee te werken en dan zo'n klein formaat!
    'k Ben meteen maar een volger van je geworden.

    Groetjes Jody.

    BeantwoordenVerwijderen